Mag het ietsje meer zijn?

Walk 4 the Roses, hoe het altijd was en hoe wij hopen dat het blijft!

Een ambitieus plan van drie dames leidde in 2011 tot de allereerste Walk 4 the Roses. Misschien was u er wel bij?
Dan hebt u kunnen zien dat het aantal deelnemers meteen al lekker hoog was.
Inmiddels is dat aantal enorm gestegen en lopen we elk jaar met bijna 2000 wandelaars een mooie tocht door Horst aan de Maas. Met z’n allen voor het goede doel, KWF Kankerbestrijding en jaarlijks een mooi regiodoel.

Waar het toen ging om zeg maar 500 plakjes ham, broodjes en flesjes water gaat het nu dus om enorme aantallen namelijk 2000!
U snapt dat wij onze sponsoren enorm dankbaar zijn voor hun bijdragen, zowel het deel dat wij in natura krijgen als het deel dat kiest voor een plek op onze tickets.
Want wat u misschien nog níet wist is dat wij alles wat u van ons langs de route aangereikt krijgt (bijna) voor niks van een gulle sponsor krijgen! Voor niks!

De inkomsten van de logo’s op de tickets dekken ook meteen de kosten van het systeem dat wij hanteren af.
Het betaalsysteem en het scannen op het plein, alles kost geld. Daarom hebben wij gekozen voor de mogelijkheid om logo’s op de tickets te plaatsen.
Als u even meetelt, zijn we al een heel eind maar hebben wij nog geen geld in kas gekregen.
Toch willen we de route voorzien van sanitaire voorzieningen, moeten we een deel van de producten bijbetalen omdat het voor een sponsor (begrijpelijk) niet altijd mogelijk is om de gehele rekening voor ons te verscheuren.
Zonder morren betalen wij dus graag bij maar weet u nog? Wij krijgen geen geld in kas!
Uw inschrijfgeld, de 15 euro, gaat in zijn geheel naar het KWF en ons regiodoel! Daar houden wij niks van ‘achter’.

Wij leggen de lat elk jaar een beetje hoger. Het is passen en meten, lobbyen en soms zelfs ‘leuren’ om het allemaal geregeld te krijgen maar mán wat is de kick enorm als het toch weer lukt!
Van al dat geregel achter de schermen krijgt u niets, of nauwelijks iets, mee. Dat hoeft ook niet!
Wij willen dat u een mooie tocht kunt lopen en dat het u aan niets ontbreekt.
Toch vonden we het tijd om eens een beetje inzage te geven.

Wij, de stichting Walk 4 the Roses, zijn maar met drie. Marcella, Vera en ondergetekende doen alles zelf.
Daarbij krijgen we gelukkig bij de laatste voorbereidingen hulp van enthousiaste vrijwilligers maar het grootste deel doen wij zelf. De stichting heeft geen leden en incasseert dus geen lidmaatschapsgeld.
Soms krijgen we een schenking en daar zijn we dan ontzettend blij mee want dat geeft ons wat lucht.
Dat zorgt ervoor dat we ook de volgende editie weer die toiletwagens kunnen regelen voor langs de route.
Dat zorgt ervoor dat we de potroosjes kunnen blijven uitreiken, de banken voor de lunchplek kunnen bekostigen etc.
Dat kan er zelfs voor zorgen dat er überhaupt een volgende editie komt!

Omdat het een enorm goed doel is waar wij voor lopen en wij dus van ganser harte hopen dat de Walk 4 the Roses een toekomst blijft hebben op de manier zoals wij dat voor ogen hebben, zijn wij tot de conclusie gekomen dat er niks anders op zit dan om de inschrijfkosten voor de wandelaars te verhogen naar 17,50 euro.
15 euro daarvan gaat nog steeds rechtstreeks naar het KWF en ons regiodoel en 2,50 euro blijft bij ons in kas.
Daarmee kunnen wij u blijven bieden wat u van ons gewend bent en laten we eerlijk zijn, niet alleen wij leggen de lat steeds hoger, ook de wandelaar verwacht steeds meer van ons.
En dat is allemaal prima…..maar moet wel haalbaar zijn en blíjven.
Voor de duidelijkheid, mocht er na verloop van tijd meer geld in kas zitten dan wij nodig hebben, zullen we het zeker niét nalaten een extra donatie te doen aan een nader te bepalen doel!

We zijn er zeker van dat u dit alles begrijpt, dat u óók graag ziet dat de Walk 4 the Roses nog jaren kan blijven bestaan en dat u beslist die 2,50 euro extra over hebt voor een mooie tocht mét lunch, versnaperingen en vermaak onderweg én natuurlijk dat enorm mooie bedrag dat we na afloop mogen overhandigen aan KWF Kankerbestrijding én het door ons gekozen regiodoel!

Toch?

Wij zien u graag allemaal weer aan de start op 26 augustus a.s.
Inschrijven kunt u vanaf 1 juni op de vertrouwde manier, via de website!

Met vriendelijke en toegewijde groet, ook namens Vera en Marcella,

Lynda Hovens